قوم یاجوج و ماجوج+ عکس
نوشته شده توسط : آرش پارسا

در إصحاح دهم از سِفر تکوین و کتاب حَزقیال إصحاح 38 و 39 ، و در رویای یوحنا در إصحاح 20 مطالبی آمده است که دلالت دارد بر آنکه یاجوج و مأجوج یک امت یا امتهایی بوده اند که در شمال آسیا در اراضی معموره ساکن بوده اند و آنان افرادی بودند که اهل جنگ و حرب بوده و به جنگ و فتنه و غارت اشتغال داشته اند.

چنین به نظر میرسد که کلمه یأجوج و مأجوج عبری باشد ولیکن اصل این دو کلمه عبری نیست بلکه از لغات خارج به عبری وارد شده است زیرا این دو کلمه در یونانی به گاگ و ماگاگ تلفظ میشود و در ترجمه سبعینی تورات و سایر لغات اروپایی نیز بدین قسم آمده است.

از مسلمات تاریخ است که ناحیه شمال شرقی آسیا که دشتها و مرتفعات شمال چین است محل زندگی طوائف بزرگی از بیابانی های وحشی بوده که پیوسته بر عددشان اضافه میشده و بر نفراتشان افزوده میگشته است و آنگاه بر امتهای مجاور خود مثل چینیها حمله میکردند و چه بسا از چین گذشته و به کشورهای وسط آسیا و کشورهای نزدیک آسیا میرسیدند و از آنجا به شمال اروپا میرفتند. بعضی از آنان در همان اراضی غارت شده اقامت مینمودند مانند اغلب ساکنین اروپای شمالی که آنجا را شهر خود انتخاب نموده و کم کم متمدن شده و به زراعت و صناعت مشغول میشدند و برخی دیگر پس از غارت مراجعت نموده و سپس دوباره حمله و غارت میکردند.

این امت بزرگ گاهی بر چین هجوم میبردند و گاهی از طریق داریال قفقاز به ارمنستان و شمال ایران حمله می آوردند و گاهی بعد از بنای سد به شمال اروپا حمله ور میشدند و در نزد آنها به سیت معروفند . و از ایشانند جماعتی که به روم حمله می بردند و در این حمله دولت رومی ها ساقط شد و یونانیان آنها را سی تهین میگویند و همین نام در کتیبه داریوش در استخر فارس ذکر شده است.
در کتب عهد عتیق آمده است که این امت مفسد از سکنه دورترین نواحی شمالی بوده اند.


عکسهایی که در زیر مشاهده میکنید اسکلت های یافت شده ایست که به نظر گروهی از باستان شناسان و محققان تاریخ باستان متعلق به این قوم میباشد

 




:: بازدید از این مطلب : 1364
|
امتیاز مطلب : 462
|
تعداد امتیازدهندگان : 149
|
مجموع امتیاز : 149
تاریخ انتشار : 27 ارديبهشت 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: